★ В по-малките класове винаги ни караха да пишем думите по 30 пъти или три реда и сега, когато няма кой да ме проверява или да ми казва да си ги напиша, обикновено пропускам да го направя, спестявайки си време и удължавайки времето прекарано пред компютъра. Но всъщност писането е начин за много по-добро запомняне и помага при правописа и се опитвам да викам волята и да пиша думите поне по три реда или докато не ги запомня. В полето пиша думата и какво означава, а по-късно се връщам и преговарям пак и пак.
★ Освен да си късате ръката от писане може да използвате лепящи листчета. От едната страна пишете думата на чужд език, а от другата на български и ги залепвате из цялата къща, дори в тоалетната. Така уплътнявате всичкото време.
Може да използвате и прости листчета и да ги теглите от шапка или куп. Изтегляте една, прочитате я и отгатвате какво пише от другата страна. Думите които не можете да 'отгатнете' ги поставяте в купа отново или ги напишете няколко пъти.
★ Това е начинът, който на мен лично ми помага - черна/бяла дъска. Пиша си думите от unit-a и от време на време се изпитвам върху тях. Дъската е хубаво да бъде на място, на което е лесно забележима и често гледате. Моята е срещу леглото ми и всяка сутрин, докато се приготвям, препрочитам думите или ако съм с лаптопа в скута ми и погледа ми случайно се отклони - това е място, към което поглеждам, удобно.
Сега относно уроците. Всеки има различна памет, аз по различните предмети помня различно уроците, но в никакъв случай не препоръчвам зубренето и нека обясня какво значи всъщност зубър - човек, който се мъчи да научи нещо наизуст, за да получи 6. Няма полза, по-късно не помните нищо, а целта на училището е да помните уроците си и след него.
★ По-лесните уроци, като например тези по география ги прочитам по няколко пъти и това ми е наистина достатъчно. Примерно сядам прочитам го веднъж, после започвам по-друг предмет (препоръчително не разказвателен) написвам си домашното и отново се връщам върху урока, прочитайки го отново. Друго важно нещо е да сме напълно концентрирани върху това, което четем, а не да си мислим какво стана в училище днес.
★ Миналата година по биология уроците ми бяха много трудни защото освен всичко бяха и на английски. Тогава първо си прочитах урока, записвах си думите, проверявах ги в речник и се уверявах, че съм разбрала по-голямата част от съдържанието. След което вземах и си изваждах само по-важното, маркирайки с различни цветове и маркери термините. Това наистина много ми помогна и успях да си повиша успеха по предмета с цяла единица.
★ Разграфявайки всичко в таблица е полезно също. Най-често ги използвам по география, за уроци като 'Страните в континента', 'Природни зони'..
Съветвам ви да използвате маркери. Колкото по-цветно, толкова по-добре. Цветовете привличат вниманието ни, особено синьо и розово, а и тетрадките изглеждат много по-забавно.
Надявам се поста да ви е харесал и да съм помогнала.
- Stelly xx